we are not broken - just bent

denna vecka har gått så himla fort. jag har äntligen kommit igång med träningen. igen. och jobbet rullar på. en skön vecka då de flesta människor verkar ha njutit av solen istället för att prata i telefon! mer av de tycker jag. idag är jag helt slut. men det är väl classic för en torsdag. känns ändå riktigt skönt då det är helg imorgon. dock jobbar jag till sju. men efter det så! och idag är det skärtorsdag. känns väldigt konstigt. påsken för mig brukar innebära mys nere i skåne hos släkten. fast nu när jag tänker efter så tror jag det nästan är tre-fyra år sedan vi firade där sist. denna påsk ska jag bara snusa på min fina kille. får se vad vi hittar på! kanske dags för nya traditioner? förra året gjorde vi iordning påskbord på loftet i LA - dagarna innan vi åkte till new york. ja. det sägs ju att variation förnöjer. 
 
nu har jag precis landat soffan. idag har jag en välförtjänt vilodag. jag ska fixa och trixa lite inför helgen. gjorde min enkla men ack så goda tonfiskröra till middag. till det couscous med rostade solrosfrön och valnötter. sjukt gott blev det! ett tips när jag gör couscous är att röra ner en grönsaksbuljong i. blir riktigt god smak. till det ett glas färskpressad apelsinjuice som jag mixade med fryst mango. något annat jag tänkte dela med mig av senare är min makalöst goda avokadosoppa jag svängde ihop igårkväll. så. god. nu ska jag fortsätta mitt mat-tema och kolla på halvåtta hos mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0