11.21

idag är vi pigga och glada. sovit riktigt gott. nu fortsätter vi norrut!

FISHING IN PACIFIC OCEAN

LA - MORRO BAY

YOU RUN WITH THIS DREAM

mitt oerhörta seriösa jag sportade min nya jeansväst från fairfax häromdagen.

ON OUR WAY

fem timmar senare längs pacific coast highway och burrito-vägen nummer ett, highway 101 så är vi äntligen framme vid vårt första stopp. morro bay. en fantastiskt liten stad precis vid kusten. alla människor vi mött här är hur trevliga som helst. vi tog en promenad ner till hamnen och hamnade på ett av de bästa ställena vi varit på hittills. så. himla. god. mat. precis vad vi behövde. nu är vi tillbaks på hotellet. myser tillsammans med familjen. som typ har världens bästa tålamod.

RIVER EN DRÖM

00.19

sista kvällen i LA och marinan. eftermiddagen spenderades nere vid poolen. passade på att njuta en sista gång av solen här. och vårt fina jefferson. ikväll provade vi en ny resturang precis nere vid hamnen. det var ett väldigt mysigt ställe med god mat. vi frossade i olika sorters skaldjur och fisk! nu är jag helt slut. försöker ta in att jag faktiskt flyttar ut härifrån imorgon. det känns så oerhört konstigt. det här är hemma. men jag ser sjukt mycket fram emot att se mer av kalifornien innan det bär av till sverige. och jag blir överlycklig vid tanken att jag om en vecka får träffa alla mina underbara vänner igen. gah! längtar så mycket.

SAN DIEGO & SEA WORLD

MOVING OUT

sitter för första gången sedan jag gick upp nio imorse. njuter av en kopp kaffe och en ballerina. gudomligt gott just nu! vi är i full gång och packar och slänger grejer. loftet är nästintill tomt. imorgon drar vi vidare mot san fransisco!

14.04

dagarna går sjukt fort just nu. en vecka kvar tills vi åker hem! en vecka. shit. igår spenderade jag och wimsan hela dagen på third street. vi hann med shopping och en god lunch på en grekisk restaurang. fick med mig skorna jag suktat efter i typ ett halvår nu. överlycklig. måndag idag. jag och brorsan gick upp i ottan och möttes av en underbart fin dag. vi har nämligen varit och fiskat. marina del rey sport fishing tog oss med en bra bit ut i stilla havet där vi fiskade efter sea bass och barracuda. och jag fick en fisk! en orange liten jävel. fan vad det är jobbigt att veva upp dom. mina små spagettiarmar fick jobba. sedan blev jag sjösjuk och jonte fick agera själv ett tag. haha. vågorna där ute alltså. herregud. de var ju inte österskön direkt. men de fixade han fint och fångade två fina firrar till som herrarna på båten så snällt filéade åt oss. så ikväll blir det fishtacos på loftet! nu ska jag slänga mig i en solstol och ta en tupplur.

ON THE TOP OF THE WORLD

grattis ems!

SOUL SISTER

SOMMARNATTSDRÖM

grattis min fina fina vän på din dag. snart ses vi igen♥

MEN VAR ÄR MIN LILLA VÄN?

idag kände jag mer än någonsin att traditioner är till för att förnyas. som att fira midsommar i LA. ta ett dopp i poolen istället för inte alls. göra midsommarstång av lampan, med ormbunkar och blommor från grannens rabatt. äta köttbullar, prinskorv och annat gott på golvet tillsammans med de man älskar mest. skratta till roliga minnen och bara njuta av nuet. just nu är väldigt viktigt. det är något jag lärt mig. att ta vara på det som är. idag var en bra dag. nu - välbehövlig sömn. godnatt.

BATIK

FLOWERS ON A FRIDAY

hoppas ni har en fin midsommar där hemma! här har vår midsommar precis börjat. vi ska snart ta en promenad till ralphs och inhandla dagens nödvändigheter. igår åkte vi till san diego och sea world. det var helhäftigt! vi såg delfiner, späckhuggare, valar, hajar och massor av andra vattenvarelser. idag är jag helt slut. tre dagar i LA-traffiken har gjort sitt. så det blir perfekt med lite midsommar-mys såhär en fredag!

GLAD MIDSOMMAR!

THIS COULD BE PARADISE

TJUGONDE JUNI

startade min dag tillsammans med frida imorse. bästa starten. hon skulle iväg och träffa alla tjejerna. äta kebab. fan. inte länge kvar nu. resten av dagen har vi spenderat i malibu och paradise cove. underbart ställe. och pacific coast highway är en upplevelse att åka på bara det. helt fantastiskt vackert. havet på ena sidan och galet fina hus på den andra. vi har solat och njutit av det fina vädret. hanna har skaffat sig en enormt smickrande bränna. trots att hon fick solskyddsfaktor 100 (!) av mig. he he. vi får jobba på den. kvällen har spenderats här på loftet med god mat. nu ska vi ladda om inför morgondagen. då ska vi till san diego och sea world!

UNIVERSAL STUDIOS

MAKARONER OCH OST

det vore ju ett brott att ha bott i USA i tio månader utan att ha provat mac'n'cheese. därför fick detta bli kvällens gourmémiddag på loftet. slutsats - något jag definitivt kommer att klara mig utan men helt klart godkänt!

00.11

idag har jag kört bil i LA för första gången. det gick faktiskt över förväntan. förutom en liten oplanerad tripp in till downtown på hemvägen så klarade vi oss helskinnade. fick till och med applåder av familjen när vi parkerat på jeffersons. imorse tog vi oss från marinan i vår svarta mini van till hollywood hillsen och universal city och studios. det var hur ballt som helst! till och med mamma åkte alla turer förutom två. ett måste om ni är i närheten. det har varit många skratt, bra väder och roliga upplevelser. en perfekt dag. nu ska jag sova. man blir helt slut när man är igång hela dagarna. godnatt.

IT'S A PRETTY PLACE

time for some sleep. godnatt.

MELROSE TRADING POST

ARTONDE JUNI

nu är min LA-familj påväg hem. tur att jag har min andra fina familj här. det kändes riktigt konstigt att säga hejdå. vi ses ju snart. men det känns ändå fruktansvärt tomt på något sätt. dagen har vi spenderat nere i venice. vi tog en promenad ner till boardwalken och sedan satt vi en stund på stranden medans brorsan plaskade omkring på sin lilla surfbräda. där finns ingen vattenkruka. snarare tvärtom. nu har vi landat på loftet. njutit av en bit pizza och ett glas vin tillsammans med mamma. känns mysigt att få ha de här.

LIKE A BOSS

ONE END IS ANOTHER BEGINNING

lägenheten är nästan tom. möblerna sålda och flyttade och imorgon åker tjejerna hem till sverige. konstig känsla. det här som har varit vårt hem i tio månader nu. vet inte hur jag ska klara mig utan er. det jag vet är att jag är så otroligt glad över att få ha delat den här upplevelsen tillsammans med så fina människor som ni. det är ett som är säkert. allt vi gått igenom och varit med om. det kommer ligga nära hjärtat för alltidall kärlek till er och käraste loftet.

WEEKEND

haft en väldigt bra helg. gårdagen spenderades i hollywood med shopping och en promenad längs walk of fame. på kvällen möttes vi upp alla tjejer på hard rock café för middag och drinkar innan vi begav oss till lure för en sista kväll tillsammans. blev en bra kväll tillslut och JD och turk från scrubs stod och skakade sina lurviga bordet brevid oss. idag har det blivit ännu mer shopping på marknaden fairfax/melrose. ett måste om man är i krokarna. så himla mycket fina grejer! kvällen har bestått av packning för tjejerna och hämtpizza.

UPDATE

haft en väldigt mysig kväll. vi möttes upp hela familjen och åt middag på syrrans favorit resturang trattoria nere i venice. vilken pärla. världens godaste vitlöksbröd och pasta, och underbar stämning och service. mitt under middagen delades de ut sångblad och hela restaurangen bröt ut i sång till that's amore och personalen gick runt och skålade med alla. hur ballt som helst. bäst av allt - man fick rita på borden. my kind of place. efter middagen tog vi en promenad hemåt och jag och wimsan mötte upp amanda och adam och begav oss hit till loftet. vi kröp ner i soffan och kollade på pippi långstrump. perfekt avslut på en bra dag. nu ska de bli skönt att sova. med fina wilma brevid mig. imorgon står hollywood på schemat!

SPOTTING DOLPHINS

17.54

sitter i soffan med en utslagen lillasyster brevid mig. jetlag och uttorkning är dagens diagnos. två timmars sömn och lite fruktsallad verkar ha gjort susen. i förmiddags begav vi oss hela flocken ner till third street för att heja fram sverige till en urviktig seger. så fel vi hade. men maten var god och sällskapet det bästa. gårkvällen på lure var fantastiskt rolig. vi hade äran att hamna vid ett bord fullt av snygga NBA-spelare. hur bra? och nu vet man hur det känns och vara pygmé också. två flugor i en smäll. nu ska vi snart svira om för en helkväll i venice med middag och drinkar!

DUST IN THE WIND

LET ME THINK ABOUT IT

det behövs inte. jag är typ den lyckligaste människan på jorden just nu. dagen har spenderats nere i venice med familjen. vi såg delfiner, krabbor och sjögurkor (hur ballt?!?!), badade i havet och åt lunch på favoriten venice ale house. nu på kvällskvisten så har vi ätit grillat alla tillsammans och nu har amanda slagit till och gjort sina berömda pína coladas. bara jag och mina tjejer kvar på loftet just nu. snart styr vi kosan mot hollywood. en sista kväll på lure väntas!

A TOUCH OF THE PACIFIC OCEAN

TRETTONDE JUNI

solen kikade fram lagom tills vi gav oss in mot santa monica. blickarna drogs mot ett och annat par jeffrey campbells och mina systrar gick loss inne på victoria secret. som dagen till ära hade en galen rea. imponerades av brorsans tålamod. sedan blev det en sväng förbi piren och en lunch på bubba gump. räkor for the win! sjukt gott.

BREAKFAST WITH WOODY

familjen hittade hit imorse efter en liten promenad. bjöd på en riktig brak-frukost! nu ska vi bege oss in till santa monica.
brorsan hälsar!

finaste älskade familjen är äntligen här! känns helt overkligt. men känslan att få krama om de är obeskrivlig. när man längtat efter något så länge är det nästan svårt att ta in. efter att checkat in på hotellet så tog vi en lite promenad i marinan och hann med både att se en haj (!!) och en middag på killer shrimp. nu har familjen tokdäckat och jag ska också hoppa i säng. med ett leende på läpparna.

TOLFTE JUNI

morning. sitter och äter frukost. försöker förstå att jag kommer att ha min familj här om ett par timmar. låt dagen gå fort.

DONE AND DONE - LIKE A BOMB

officiellt klar på santa monica college. känns så bra! kan inte förstå att tio månader gått så fort. mina sista finals gick galant även om de var tufft att få 150 frågor uppslängt på bänken klockan åtta imorse. men nu är det gjort. sången gick fint den med. "that was a bomb!" fick jag höra efteråt. kan man få en finare komplimang? haha. efter skolan mötte jag upp syster och vi gick och åt lunch på ett grekiskt ställe. så himla mysigt, konstigt och underbart på samma gång. ikväll ska vi fira en bra termin med öl och grillning!

UPDATE

jo men visst hittade vi henne där på flygplatsen. världens finaste storasyster. och världens gladaste lillasyster och fästman. vi tog hennes pick och pack och begav oss hem till rikard och peter där vi drack skumpa och grillade. och jag fick läsa aftonbladet på riktigt för första gången på fyra månader. underbart. nu vill jag att morgondagen ska flyga förbi så jag får kramas med resten av min familj. men först - mina två sista finals på SMC och lite sömn. godnatt!

14.48

hola. vilken rolig jävla (ursäkta) kväll och natt jag och frugan har haft. tänk att en mustasch kan bringa så mycket lycka. födelsedagsbarnet blev överlycklig av vår present. en liten disneybil som både blinkade, snurrade och spelade musik. den fick agera stämningshöjare på vägen ner till venice. sex imorse lagom när solen gått upp trillade vi in här på loftet efter frukost (?) på ihop. just nu är jag lagom pigg. men överlycklig. om två timmar ska jag röra mig mot flygplatsen och möta upp min syster! så glad! äntligen! först en dusch och lite plugg. sista proven imorgon!

HAPPINESS HIT THEM LIKE A BULLET

I'M DOING JUST FINE

haft en riktigt fin lördag hittills. vi har precis grillat och ätit gott här uppe på loftet och nu ska jag och frugan svida om och bege oss på mustasch-fest nere i venice. först efterätt - amandas berömda pína colada. mums!

17.26

blev en sväng in till santa monica och third street på eftermiddagen. denna urtjusiga man fick följa med hem. med två urtjusiga plagg i. nu - mellanmål och kings- devils på TV!

MORNING

sitter och äter frukost framför holland-danmark. jag är överlycklig. fotbolls-EM är äntligen igång! förmiddagen spenderas här hemma med plugg och fotboll.

CHEESECAKE FACTORY

spenderat kvällen med amanda och hennes familj. vi tog en promenad genom marinan och åt middag på vår favorit cheesecake factory. deras bang bang shrimp är gudomlig. mycket mysig kväll!

IT'S SAFER NOT TO HIDE

fredag it is. frugan är just nu iväg och hämtar sin familj från flygplatsen. till och med jag är pirrig. det innebär också att de är en dag mindre tills mina egna tallibaner är här. på förmiddagen har jag njutit av vädret nere vid poolen med frau. och nu när loftet blev tomt för en stund så har jag övat på mina sånger inför måndag. jag ska kicka ass. så är det bara.

00.27

jag och mina påsar under ögona behöver lite (mycket) skönhetssömn. vi säger godnatt.

FINDING NEVERLAND

GO GREEN

LET'S JUST MAKE THE BEST OF IT

tre timmars kritik av allas final-porträtt stod på schemat idag. läraren pratade hål i huvudet på oss alla. men nu är det gjort. och vi firade det med santa monicas godaste pizza. nu kom jag och frugan precis hem från en cykeltur. vi tog en sväng ner till abbot kinney och kollade efter ett par skor till frugan (prisa skatteåterbäringen!). jag tror att kvällen blir ganska lugn. vår lilla natasja har blivit sjuk. så snart ska vi laga ihop lite kräm och mysa framför en film. vi fortsätter nog på johnny depp temat. får inte nog av den mannen.

LAST NIGHT

10.12

morning! precis ätit en god frukost. laddar upp inför mitt och amandas final i art. känns riktigt bra. igårkväll så var de vår sista ensamma kväll tillsammans på loftet. vi tog cyklarna ner till abbot kinney i kvällssolen och satte oss på en mysig uteservering. goda efterätter och mycket skratt. åh vad jag kommer att sakna det här.

CHASING PAVEMENT

SJÄTTE JUNI

godmorgon! hoppas ni har en fin nationaldag. sitter på bussen påväg till skolan. till mitt finals i piano. solen skiner och det är redan väldigt varmt. hoppas på en bra dag. pratade med min lillebror innan som avslutade med: vi ses på tisdag! lyckan i att höra de orden. bättre start på en morgon kan man inte få. dessutom när mamman med barnvagnen jag möter på övergångsstället älskar min klänning jag har på mig. glad för det lilla! och grattis addi på din 21årsdag!

22.31

suttit med mitt finals-porträtt i princip hela kvällen. nu är jag sjukt uttråkad. precis käkat lite nötter. ungefär så spännande är min kväll. funderar på om jag ska bädda ner mig och se klart den andra sherlock holmes filmen. downey jr och law är så sjukt snygga. mums. kan vara något att slumra gott till. så får det bli!

HOT DATE

min sånglärare vet hur han vill ha det:

reminder: dressing up, so to speak, is part of the final performance. look nice! hot date or big party nice.
ladies: dresses (typically long) or classy pant suits, though that's not a normal thing. black is not appropriate for an afternoon performance. do your hair up a bit and use just a bit of makeup. men: nice slacks, a tie, and a sport jacket, if not a suit and tie. (no makeup required. laugh or not, it's a normal thing for recital performances on the stage. i wouldn't go onstage without it.) absolutely no street clothes! no jeans or tank tops or tee shirts. have some self-respect.

hot date? haha. jag avlider. fan vad snygg jag ska vara på måndag. sista skoldagen till ära.

EN HIGH FIVE OCH EN FALAFEL

livsglädje: att timbuktus alla låtar numera finns på min amerikanska spotify! woho! my man.

LIVE MORE

FEMTE JUNI

hola. precis ätit två knäckemackor från wasa. lycka. så jävla gott. till min stora förtjusning stod de där i hyllan på 99 cent store och ropade på mig. kan ni fatta. 99 cent? de är typ sju spänn. nog om dagens shopping. he he. gick upp relativt tidigt imorse på min lediga tisdag. åt frukost med ems och amanda innan jag hoppade upp på hojen och drog mig mot skolan. har mitt finals i piano imorgon så jag har varit inne och övat. klapp på axeln. nu ska jag fortsätta bocka av lite plugg här hemma. vårt vardagsrum har förvandlats till en klipp&klistra-verkstad. inte mig emot. kliar nästan lite i fingrarna. det är frugan som snickrar ihop sitt finals. ni kan följa henne här.

YOU HAVE TO LOVE LIFE

det gör jag verkligen just nu. tack. och godnatt!

DETAILS OF TODAY

21.32

jag och frugan har precis ätit gourmémiddag. korv och pommes. fy satan vad gott det var ska jag säga er. vi var hungriga som vargar båda två efter en heldags seriöst studerande. vi har återigen besök på loftet. natasjas vänner bröderna kapetz från götet är här och gör LA i ett par dagar. på fredag anländer amandas familj och på söndag landar min syster. pepp!

WHITE

sportat mina nya vita jeans idag.

THE FAITH THAT I MISPLACED

måndag. finals-vecka. gaaah. förstår inte vart tiden tagit vägen. haft min sista gitarrlektion idag och nu återstår två prov och tre inlämningar. sedan är jag klar på SMC. finito. blandade känslor på den. är galet trött just nu. funderar på om jag ska dö i soffan eller gå ner till gymmet. i alla fall. har lyckats ge frugan en fet blåtira efter en fight i poolen häromdagen. hon ser ut som värsta boxaren. lite stolt ändå. he he. hon fick låna ett par byxor av mig idag. och smaka en bit av min vattenmelon. det känns lite bättre nu.

LE WEEKEND

TREDJE JUNI

kan inte förstå att det redan har blivit juni. fantastiskt. älskar dessa sommarmånader. helgen har varit perfekt. hade så roligt i fredags. hemma hos tjejerna bjöds det på pokemon-tårta till natasjas stora förtjusning och sedan myste vi på deras takterras innan vi begav oss till hyde och dansade som aldrig förr. igår var det aningen lugnare tempo. vi njöt av solen innan vi begav oss hemåt och smaskade i oss smörgåstårta. sedan slumrade vi framför skönheten och odjuret. idag skiner solen men vi spenderar den uppe på loftet med plugg. dags att göra klart denna termins sista uppgifter!

À L'INFINI ET PLUS EN OUTRE

haft en riktigt mysig morgon här på loftet. skönsång för födelsedagsbarnet och en smarrig smörgåstårta. nu har vi svirat om och ska bege oss in mot west hollywood för ytterligare festligheter. hoppas ni har en kanonfin fredag. det har vi!

FÖDELSEDAGS BRUNCH

BIRTHDAY GIRL

älsklings natasja bastar 21 idag! grattis!!!!!!!