LONDON

har haft världens bästa weekend med min bf! london är en fantastisk stad. älskar alla gamla byggnader och den rustika miljön. i onsdags när vi landade samlade vi på oss (som de turister vi är) alla kartor vi kunde komma över. och en timme senare hade vi hittat till vårt lilla hotell vid hyde park. vi åt pasta på en italiensk restaurang och tog en promenad runt i lancaster. 
 
i torsdags vaknade vi upp och åt rostbröd och drack te i den lilla serveringen på hotellet. sedan tog vi oss in till oxford street. vi började på omtalade primark. och herregud. de var en upplevelse. jag har aldrig sett så mycket människor slita runt så. jag fick nästan lite panik haha. jag gillar de lite lugnare butikerna där man får kolla i lugn och ro. men de var kul att ha sett och visst fanns de små guldkorn. jag fick med mig ett par stövlar därifrån. sedan fortsatte vi vår shoppingrunda. på kvällen tog vi en engelsk fin liten taxi till trafalgar square och picadilly circus. den sistnämnda påminde lite lite om times square med reklamskyltar och neonljus. 
 
ett regnigt london väntade oss i fredags när vi vaknade. vi tog oss till en liten pub i närheten och åt riktig engelsk frukost. sedan begav vi oss till madame tussauds. de var faktiskt skrämmande likt vissa stjärnor. och vi passade på att dregla lite över våra frikort. angelina för mannen och johnny depp för mig. såklart. de hela avslutades med en riktigt bra 4D film. vi trotsade ovädret och tog oss till covent garden för marknad och fish and chips. så himla gott! sedan fick vi oss en glimt av big ben och london eye innan vi äntrade oxford street igen. för er som aldrig varit i london så är oxford street en enorm shopping gata. vi hade planerat lite olika shopping ställen - men denna gata räckte. den hade allt! och david fick med sig fyra (?!) par skor hem. önskar jag inte var så kräsen och velig alltid. men jag fick med mig en hel del också. hittade en favorit i river island! riktigt bra butik. helt i min smak. och så besökte vi sammanlagt fem olika zara butiker. jag fyndade kappan som jag suktat efter länge nu. 
 
vi avslutade vår tripp med en promenad genom hyde park till winter wonderland. ett stort nöjesfält och julmarknad mitt i parken. de var så himla mysigt! små röda stugor med granris, levande ljus, musik och småprylar. jag hade kunnat gå där i timmar. älskar sådant. vi åt chokladdoppad frukt och riktigt goda grillade hamburgare. sedan besökte vi ännu en pub och drack öl innan vi rörde oss mot flygplatsen. en liten summering av helgen. och jag kan bara konstatera att jag är världens lyckligaste tjej. tack D för en underbar present! kunde inte blivit bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0