A HUMAN WAS A HUMAN WAS A HUMAN

mitt favorit citat från en dokumentär jag fastnat för. detta är en ärke biskops ord om olof palmes sätt att se på människor. a human was a human was a human. om tanken att alla är just människor - likasinnade fast med olika utsidor. ingen skillnad helt enkelt. oavsett färg. jag visste inte mycket om olof palme och hans politik innan jag såg filmen i tre delar. jag blev helt fast efter första avsnittet. de är ju så. man vet inte så mycket. de är bara någon man hört talats om och de faktum att han blev mördad. han var en man som alla hade en åsikt om. älskad som hatad. jag älskar hans brutala ärlighet. de är förmodligen därför han inte lever idag. har ni inte sett den och som jag - egentligen inte vet vem palme var. se dokumentären. den är fruktansvärt bra.
 
 

Kommentarer
Postat av: evelina

SÅ BRA!!!!!!

Svar: ja verkligen!!
lovisa

2013-01-07 @ 22:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0