det är dags

ja. här händer det inte mycket just nu. blir så när tankarna är på ett annat håll och far. i vilket fall som helst har jag haft världens mysigaste helg hemma. i fredagskväll när jag kom till tuna gick jag till sylvia där jag mötte upp evelina m.fl. för en härlig jävla kväll. det var längesen jag skrattade så mycket. och så låg vi och pratade om livet tills vi somnade. som en tonårsnatt all over igen. på morgonen kom pappa bjarne och satte upp den nyuppsattna rullgardinen som någon hade ner under natten. denna någons kommentar vid tillfället "jävla fuskbyggare" skrattade vi gott åt. sedan åt vi frukost i varsin sida av soffan och lyssnade på petter som spelade på nymo. love you.
 
på dagen fick jag ett sug efter våfflor och natur. så jag packade in familjen i vår lilla bil och gasade ut till sundbyholm. tror inte var varit där på två år. vi tog en promenad och åt sedan nygräddade våfflor med sylt och grädde i gästhamnen. matkoma ja. riktigt gott! en sväng hem och ladda om. sedan traskade jag hem till pappa där det bjöds på finmiddag. jag fick två böcker och mörkchoklad i påskpresent. ett tecken på åldrande? vart fan är mitt färgglada påskägg? nej då. jag blev faktiskt glad. tro det eller ej. de prickade rätt med både bok och choklad. bingo rimers självbiografi och kokos - havssalt - pekan. mitt i prick. typ. är lite fascinerad av bingo. eller så är det för att ringo är så jävla söt så jag dör. fast lite söt-ful egentligen. vet att man inte ska säga så om barn. men nu är jag bara ärlig. får se vad jag tycker om själva boken. i alla fall en liten pik från min far att ägna mig åt mer litteratur och mindre sociala nätverk. inte hans direkta ord. men hans direkta mening.
 
i söndags vaknade jag klockan åtta. tjing på den. drog mig till tio innan jag fick spasmer på att inte kunna sova när man för en gångs skull har tid. bestämde mig för en sväng till TP med evelina. köpte en jävligt värd pyjamas som jag vill bo i. ser ni mig i den inom en snar framtid, när vädret tillåter. ja. då vet ni varför. den är sjukt skön. ett par shorts med tillhörande skjorta. i bomull. behöver jag säga mer? sen dog vi pizzadöden när vi åt varsin räk/kräftpizza med aioli. skämtar inte när jag säger att den är i klass med grappas. och det är inget man skojar om. sen var vi alla syskonen samlade hemma hos mammsen på kvällen. åt fruktsallad och lyssnade på hanna som hade ett eget kommentatorsspår för em-kval-matchen sverige spelade igår. hon är fantastisk. helt ointresserad av allt som egentligen har med sport att göra. men kommer det till handboll. då är det blodigt jäkla allvar. galen. nästan så man blir stolt. kul är det. och det är alltid nyttigt att få en update om senaste nyförvärvet till landslaget som spelar i typ kristiansstad. eller hur många gånger andreas nilssons tröja gick sönder i förra matchen. och. att till och med reservtröjan gick sönder så att de fick tejpa ihop han. när den frågan kommer. då har jag svaret.
 
imorse gick äntligen tåget som det skulle göra. tredje gången gilt under loppet av två månader. peppar. peppar. måtte de inte ta tre gånger till innan det går som det ska igen. har släpat med mig min gitarr upp. kors i taket. efter sju månader. varför i hela friden jag nu inte tagit med mig den tidigare. som att jag väntat på ett bättre tillfälle. dags att börja leva här och nu. det är på tiden. tack för mig.
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Love you

2013-04-09 @ 09:18:32
Postat av: Cina

Fina, fina du! Tack för en mysig helg! Och alla kidsen i soffan samtidigt = lycka!

2013-04-09 @ 21:06:40
URL: http://cinaslada.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0