TOPANGA CANYON

imorse åkte mandsan och natasja iväg och hyrde bil och sedan bar det iväg till topanga canyon. i tjugoåtta (!) grades värme åkte vi längs med pacific coast highway. typ världens mysigaste väg. palmer, sol, strand, musik, nervevade rutor och massor av människor. så himla härligt. hakuna matata strömmade ur högtalarna när vi färdades längs kringelkrokiga vägar upp i bergen. kändes nästan som thailands regnskogar. väldigt häftig miljö. sedan började de riktiga redneck områdena att krypa fram. flanellskjortor, pickupbilar och små hus med trädgårdar fyllda av diverse saker.

tjugo minuter upp så var vi framme på LA horseback riding ranch. ett litet mysigt ställe där Ted i cowboyhatt och rejäl southaccent delegerade oss varsin häst. jag bad om den lugnaste. sen sista gången jag red typ var.. aldrig. att sitta på en häst räknades visst inte. kate-o blev min lilla pärla. om än aningen mer ivrig än lugn. men efter ett par djupa andetag så kändes det inte så farligt. observera att detta inte var "gå runt lite och vända". vi skulle bokstavligen rida upp i bergen. vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig. vi red i alla fall på led uppåt. och efter ett par backar så var vi väldigt högt uppe kan jag säga. den utsikten. ett av de häftigaste "moment" i mitt liv. att sitta på en häst och se ut över canyon. det var mäktigt. och för det andra att jag klarat av att sitta på en hästrygg utan att svimma/dö/trilla av. cred till mig själv. ska inte dra ut på det mer. men det var riktigt roligt. och något jag definitivt kommer att göra om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0